„Klaster fakap”

To głupie, ale nieodzowne – prawidła życiowe mają to do siebie, że prędzej czy później zawsze okazują się prawdziwe, a karma jakiego koła by nie zatoczyła, zawsze do człowieka wróci i sprzeda mu bolesnego kopa w dupsko. Ja oczywiście nieskromnie myślałem, że owe prawidła mnie nie dotyczą, wszak jestem na nie zbyt inteligentny i przezorny. Jednak jak każdy zadufany bubek przekonałem się, że jest inaczej.

Schemat zdarty jak stara płyta, tak schematyczny, że na samą myśl człowieka mdli, że się sam w taki banał życiowy zapędził. Pan poznaje panią, pan zaurocza panią tym wszystkim, czym nauczył się oczarowywać damy przez lata chaotycznej i nigdy solidnie nie uporządkowanej praktyki, pani pozwala się zauroczyć, zaczyna jej zależeć, zaczyna to okazywać, pan czuje się władcą dżungli i jako taki zaczyna dzielić i rządzić, budując swój boski autorytet tym, czym takie rzeczy jak świat światem faceci budują: brakiem szacunku i niedocenianiem. Pani na swoje szczęście potrafi się ze swojej kilkumiesięcznej słabości ocknąć, Pan zostaje z ręką w nocniku i zalążkiem ponurej myśli, że „dobrze to już niestety było i właśnie się skończyło”. I jak to w dobrych filmach gatunku bywa, nie ma drugich szans, bo tak naprawdę było ich wiele, ale Pan w swoim zadufaniu nie prowadził zbyt szczegółowej analizy. Kurtyna opada, znudzeni widzowie wychodzą ziewając.

Ktoś mi kiedyś powiedział, że wcale nie jestem taki dobry, jak skrycie o sobie myślę. I całkiem otwarcie myślę, że ten ktoś mógł mieć rację. Nie chcę krzywdzić, a jednak krzywdzę. Nie chcę wykorzystywać, a czasem wykorzystuję. Na całe szczęście w przyrodzie jest równowaga i przynajmniej dostaję potem za swoje.

 

I fucked up…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

